Hoe val ik af als ik thuis werk?

Door het coronavirus liggen alle teamsporten op stil, de sportclubs zitten dicht en naar het werk fietsen zit er niet meer in omdat je thuis moet werken. Hoe kun je als nog resultaat boeken als je thuis zit?

  1. Zorg voor voldoende beweging. Neem een wandeling, ga fietsen of ga hardlopen. Bij voorkeur op een afgelegen plek. Doe dit dagelijks als het kan. Vooral thuiswerkers kunnen dit goed gebruiken om alsnog een frisse neus te halen.
  2. Let op de snacks. De verleiding is veel groter om meer te snacken. Waarom? Omdat je het simpelweg in huis hebt. Het aantal calorieën wat je hierdoor nuttigt ligt dan ook hoger dan op een dag als je niet thuis bent en hier niet de beschikking over hebt.
  3. Eet genoeg fruit en groentes. Het is belangrijk om tijdens deze tijden goed te letten op je gezondheid en immuunsysteem. Eet minimaal 250 gram groente en 2 stukken fruit.
  4. Eet eiwit- en vezelrijk. Minder snacken kun je vermijden door meer vezels en eiwitten te eten. Eieren, kwark, yoghurt, vlees/vis voor de eiwitten. Rijst, aardappelen, groenten, fruit, brood en havermout voor de vezels.

Wil je hulp hierbij om de juiste verdeling voor jou te vinden waardoor jij gaat afvallen? Tijdens het Online Coaching traject help ik je om je doelen te behalen!


0 reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *